Lai veicinātu pedagoģijas inovāciju idejas skolās, šī gada noslēguma semestrī studentiem tika piedāvāta unikāla iespēja iegūt skolotāja pieredzi STEM jomas mācību priekšmetos. Ar savu pieredzi par programmā piedzīvoto vairāk dalās Letīcija Zvejniece, Latvijas Universitātes (LU) Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes (BVEF) inženierijas un vadības programmas studente, viena no programmas “Skolotāja kurpēs” dalībniecēm, kura izmēģināja savus spēkus pedagoģijā.

Kādēļ izvēlējies piedalīties programmā “Skolotāja kurpēs”?

Piedalījos programmā, jo man interesē skolotāja profesija. Iedomājos, ja ir pieejama programma, kas dod ieskatu par šo darbu, turklāt ir iespējams pēc tam iegūt sertifikātu, kāpēc gan nepiedalīties? Pirms savas izvēlēs veikšanas piedalīties vai ne  “pēdējais grūdiens” pieteikties bija stipendija.

Kas bija izaicinošākais un labākais šajā pieredzē – izmēģinot spēkus skolotāju profesijā? 

Man vislabākais skolotāja profesijā šķita tas, ka bērniem esi ne tikai kāds, kas māca, bet arī draugs, pavadonis, palīgs, gids, psihologs, tiesnesis utt. Tas ir darbs, kas vispārīgi atbalsta un izglīto jauno paaudzi, izskaidro par visu mums apkārt notiekošo, sniedzot arī  plašāku ieskatu par pasauli un tās raibajiem notikumiem.

Vai stipendija bija noderīgs un veicināja idejas attīstību?  

Jā, stipendija finansējums deva šo “pēdējo grūdienu” piedalīties un vēlāk attīstīt ideju.

Kāda ir komandas darba atslēga, lai nonāktu līdz veiksmīgam rezultātam?  

Jāatceras, ka komandā visiem jādarbojas kopīgi. Viens var būt vadītājs, kurš dod uzdevumus, bet jāatceras, ka komandas biedriem jādod iespēja darīt darbus un, ka neeksistē “katrs pats par sevi” koncepts.

Kāds ir nākotnes redzējums skolotāja profesijai un kā tas varētu ietekmēt pašlaik ļoti aktuālos procesus šajā jomā?   

Nākotnes redzējums skolotājam diemžēl neizskatās īpaši spožs, kamēr pret skolotāja profesiju neizturēsies labāk kā pret pārdevēja profesiju, tikmēr nekas nemainīsies un skolotāju skaits saruks. Vēl viennozīmīgi jāņem vērā fakts, ka skolotāja profesiju ļoti iespējams nākotnē aizvietos tehnoloģijas, kas lēnām, šķiet, jau sāk notikt. 

Vai iesaki arī citiem piedalīties LUMIC programmās?

Noteikti iesaku piedalīties šāda veida programmās! Var iegūt jaunas zināšanas un vērtīgu pieredzi. Varu teikt, ka programma man tiešām patika un es priecājos, ka tajā piedalījos!

 

Skolotāju kurpes programmā studentu komandas izstrādāja mācību moduļus un attīstīja pedagoģijas ideju inovācijas par izvēlētajām tēmām STEM mācību priekšmetos – fizika, ķīmija, matemātika, bioloģija, informātika un datorika. Programma tika īstenota sadarbībā ar Latvijas Universitātes pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāti (PPMF).

Pasākums tika organizēts ar ERAF līdzfinansētā projekta Nr. 1.1.1.3/18/A/007 “Latvijas Universitātes inovāciju granti studentiem” atbalstu.