Latvijas Universitātes (LU) Inovāciju centrs LUMIC sadarbībā ar LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāti (PPMF) organizēja inovatīvu sporta un aktīva dzīvesveida ideju hakatonu “SportLab 2022”. Ar savu pieredzi par pasākumā piedzīvoto dalās komandas “Mūžīgie studenti” dalībnieks Vladislavs Gabovs. Komanda radīja ideju par lietotni, kas palīdzētu veicināt iedzīvotāju fiziskās aktivitātes. Tā veicinātu bērnu un jauniešu fizisko aktivitāti un tās uzskaiti, kā arī būtu paredzēta izmantošanai ne tikai skolēniem un studentiem, bet arī sporta skolotājiem, treneriem, metodiķiem un interešu pulciņu vadītājiem.

Kādēļ izvēlējāties piedalīties šajā pasākumā? 

Uzzināju par hakatonu fakultātē. Pasniedzējs Rihards Parandjuks aicināja izskatīt iespēju piedalīties pasākumā. Ja godīgi, tad par tādu tehnoloģiju maratonu agrāk nebiju dzirdējis. Palīgā nāca kursabiedrs un draugs Kaspars Gorkšs, kas paskaidroja būtību. Tā kā tēma bija saistīta ar to, ko mēs daļēji plānojām darīt, tad nolēmām iesaistīties un izmēģināt savus spēkus šādā formātā, ģenerējot idejas ierobežotā laikā.

Kā vērtētu pieredzi Sporta hakatonā? 

Bija ļoti interesanti un izaicinoši. Vajadzēja divās dienās apspriest, izveidot modeli, izlabot vājos posmus un arī uztaisīt interesantu un funkcionālu prezentāciju, kas atspoguļotu mūsu ideju. Bet visgrūtākais droši vien bija paspēt dažās minūtēs izstāstīt savu ideju žūrijas priekšā. Personīgi es guvu vērtīgu pieredzi, darbojoties tādā saspringtā grafikā.

Nosauciet, lūdzu, ieguvumus no šīs programmas, kā tas Jūs ietekmēja? 

Droši vien lielākais ieguvums ir tas, kā mūsu ideju pamanīja. Tas nozīmē, ka šajā virzienā var mēģināt virzīties tālāk. Bet viss process bija arī pilns ar izaicinājumiem, kas turpmāk var palīdzēt jaunos projektos.

Ar kādiem izaicinājumiem Jūsu komanda saskārās darba izstrādes laikā? 

Ja par galveno ideju mēs bijām vienojušies diezgan ātri, tad izstrādes detaļas un papildus opcijas lika mums nedaudz padiskutēt. Kaut gan mūsu lomas bija diezgan labi sadalītas. Kaspars atbildēja par idejas misiju, es par tehnisko izpildījumu.

Atskatoties uz komandas sākumposmu, vai ir kas tāds, ko Jūs būtu mainījuši/darījuši citādāk, uzsākot savas idejas realizāciju? Ja, jā, tad kas tieši?

Grūti pateikt. Droši vien varētu ātrāk iesākt ar pašas prezentācijas salikšanu, jo tā aizņēma vairāk laika, nekā es personīgi plānoju.

Svarīgākās kompetences, kurām jāpiemīt, lai veiksmīgi piedalītos šādās programmās, hakatonos?

Spēja atrast to, kas jums pašiem šķiet svarīgs un, protams, kas atbilst uzdotai tēmai. Zināšanas jomā, par ko ir plānots veikt prezentāciju. Tāpat arī spēja strādāt komandā un efektīvi sadalīt lomas.

Kāda ir Jūsu spilgtākā atmiņa no Sporta hakatona?

Spilgtākās atmiņas ir tieši no idejas prezentēšanas, kad  mans kolēģis nedaudz aizrāvās ar stāstu par mūsu aplikācijas nepieciešamību, un man palika divreiz mazāk no ieplānotā laika, lai izklāstītu par aplikācijas būtību, tādēļ vajadzēja improvizēt un skriet pāri dažiem, ka vēlāk izrādījās, nenozīmīgajiem momentiem. Cik labi, ka beigās žūrija saprata domu un tik augsti novērtēja to!

 

“SportLab 2022” sporta hakatona mērķis bija piedāvāt jaunus, inovatīvus risinājumus saistībā ar sporta nodarbību pasniegšanu skolās, kā arī skolēnu intereses veicināšanu par sportu un aktīvu dzīvesveidu.

Pasākums tika organizēts ar ERAF līdzfinansētā projekta Nr. 1.1.1.3/18/A/007 “Latvijas Universitātes inovāciju granti studentiem” atbalstu.